KawaiiAnia bloggen

Alla inlägg under januari 2012

Av Anna - 31 januari 2012 22:35

Ska nog lägga mig strax^^ Imorgon vaknar jag tidig för att gå och hämta ut en paket från H&M, jag beställde en mössa till min pojkvän så att han slipper frysa i hans huvud,ska också gå till biblan och visa er manga boken jag nämnde för ett par dagar sedan ^_^


Dags att sova,så hej då alla och sov så gott ^3^



                                   

                                                Sov som prinsar och prinsessor everyone! ;D

Av Anna - 31 januari 2012 20:16

De flesta av oss som är intresserade av allt japansk och kawaii och sånt vet vem Magibon är.

Magibon är ju tjejen som blev känd tack vare hennes youtube kanal med videon på henne. På hennes video gör hon absolut ingenting förrutom att säga hej att hon är Magibon,yatata, och hon bara glor i kameran i 40 sekunder som hon senare avslutar med att säga hejdå.  I Japan gillar dem henne eftersom hon har stora ögon,hon ser ut som en 12-åring fast hon är 23 och så är det ju hennes tänder som för oss i europa är fula men i Japan tycker man att tjejerna med dåliga tänder som hennes är attraktiva. De flesta i västervärlden tycker att hon är löjlig och att hon förtjännar inte hennes 'internet fame'. 

Varje gång hon skrattar försöker hon att gömma sina dåliga tänder med händerna, och det får en att undra om hon sabbade sina tänder för att vara som de japanska tjejerna eller är det på grund av att hon har aldrig varit hos en tandläkare,hmm. I alla fall här får ni lite bilder på kawaii världens Magibon.

                                         


So? Vad säger ni? Tycker ni att hon förtjännar allt berömmelse hon får från Japan eller är hon en av dem människor eller är hon en av de så kallade 'internetwhores' som blir jätte kända för sin dummhet? 

Själv tycker jag att man ska ha någon talang för att bli känd men ja,vi lever i en sådan värld där inte mycket behövs för att bli poppis ;3

Av Anna - 31 januari 2012 19:30

Hej igen alla, jag skulle vilja tipsa er som gillar att cosplaya och som gillar stilarna gothic lolita,decora och visual kei om en väldigt bra  Ebay säljare som ni kanske kan tänka er att besöka och handla hos honom^^

Själv köpte jag 3 saker hos honom och jag är väldigt glad med mina två köp (inte med den trädje eftersom jag köpte byxor som visade sig färga allting och alla så jag slängde dem efter köpet tyvärr). De två sakerna jag köpte hos honom är en rosett halsband och en  kortärmd tröja med en huva i Visual Kei stilen som jag använde i mina två år som en decora/emo/gyaru jag vår på gymnasietiden. Jag ska faktiskt göra ett inlägg med alla mina kläder som jag köpte under de senaste åren, både dem och gyaru kläder jag köpte i Kalmar när jag och min pojkvän dejtade ;) Det blir nog spännande med lite japanska kläder eller hur? 

Hur som helst här som sagt ni Decoras,Visual Keis och Lolitas måste bara kolla in hans affär :*

Tyvärr bloggplatsen låter mig inte klistra in adressen till hans affär så ni får skriva in ebay.com > skriva Runnickyrun i deras searchbar > ni hittar inga kläder men det finns related search:  Refuse To Be Usual och det är det som ni ska trycka på,då kommer ni till Nana punk jacket och där hittar ni information om säljaren och hans butik.

Här får ni några bilder på hans kläder som kanske ska intressera er:

Kolla in Runnickyruns ebay butik, som sagt själv är jag nöjd med hans tröjor och accessorier :3

Av Anna - 31 januari 2012 19:00

Vi alla som älskar anime och manga såg någon av filmerna från sden berömda studio Ghilbi^^

Studion grundades i 1985 av Hayao Miyazaki och Isao Takahata.  Deras filmer riktar sig föramför allt till barn men på grund av en bra storytelling och animation har filmerna hittat platsen hos de vuxna också. Ghilbi kallas för Japans Walt Disney o med tanken på hur välgjorda filmerna är,men Miyazaki är inte riktigt glad över denna titel, eftersom Walt Disney var en producent och inte regissör, han tycker också att Ghilbi studio är för liten för att jämföras med Disney. Studios 'Spirited Away' fick många priser i USA och dne var även nominerade till Oscar som händer ju ofta när det gäller Japansk aniamtion. I USA och världen är det Disney som är en distributör för Ghilbi filmer. Den första filmen som studio gjorde var 'Laputa- Slottet i Himlen'. De andra väl kända filmerna är Kikis expressbud,'Min Granne Totoro' där titel karaktären Totoro betraktas som Japans Nalle Puh,'Prinsessan Monokoe','Det Levande Slottet'. Den senaste filmen som man kunde se på västerländska biografer var Lånaren Arietty och i Japan  'From Up On Poppy Hill'. Deras nästa filmer som Ghilbi jobbar på är The Tale Of The Bamboo Cutter'.

När det gäller tecknar stilen i Ghilbis filmer ser msn det klart att det är inte samma 'big eye, kawaii' stilen vi ser i de flesta anime. Studios tecknarstil är mer realistisk och mer allvarig. Det är svårt att mixa Miyazakis tecknarstil med någon annan. Om man tittar noga märker man att det finns väldigt många flygplan i många av Miyazakis filmer och det är pga hans stora kärlek till de flygande maskinerna. Många inslag av den japanska mytologin och kulturen finns i Ghilbis filmerna som till exempel i 'Prinsessan Mononoke' och 'Min Granne Totoro'.

Varje film har  sympatiska karaktärer som är lätta att identifiera sig med. Många av Ghilbi filmer handlar om helt vanliga människor och deras vardag som till exempel i 'Om Du Lyssnar Noga' eller 'Only Yesterday'.

 



   

                          


                                         Hayao Miyazaki                                    Isao Takahata


Av Anna - 31 januari 2012 18:13

Ville visa er några av mina favorita Cosplay blider som jag hittade på nätet. Mina två ultra favoriter är Misa Amane Cosplay (tjejen är bara för söt och hennes klder är verkligen väl gjorda) och Hinata Cosplay. Här kommer lite bilder på Cosplayers^^


           

Pokemon cosplayers ser verkligen proffsigt ut med deras Meowth,särskilt Jessie^^ Sailor Saturn cosplayer är också väldigt fin och det är inte många som klarar en bra Sailor Moon cosplay med tanken på att kroppsformen är väldigt viktig med SM,  Sebastian och Alois ser ut som levande Sebastian och Alois från animen :D


Vilka är era favorita internet cosplayers, cosplayar ni själva också? Vilka karaktärer klär ni ut er till i så fall? :)

Av Anna - 31 januari 2012 17:00

        


Anime: Panty & Stocking with Garterbelt

Produktionsår: 2010

Studio: Gainax

Genre: Ecchi,komedi

Huvudkaraktärer: Systrarna Panty & Stocking Anarchy (änglarna), Garterbelt (präst som är deras mentor),Chuck (deras pet sidekick), Brief (en vanlig kille som är helt galen i Panty).

Handling:

Anime handlar om två änglarsystrarna som blev utkastade från himmlen. Nu måste de döda demoner och spöken och tjäna 'heaven coins' för det för att få komma tillbaka och så måste de sluta med deras synderna. Pantys synd är hennes sexfixering och Stockings är frosseri.

Den andra säsongen av Panty & Stocking  kommer i 2013.

Serien är en parodi på de amerkanska tecknade serien. Chuck är en parodi av Gir från Invade Zim och själva Panty & Stocking är som Powerpuffpinglorna.

Serien fick mycket kritik pga språket,den är vulgärt och det finns sex skämt i varje avsnitt. Skaparna själva påstår att de fick ideen  till serien när de var helt fulla.

          

Av Anna - 31 januari 2012 15:30

Firman Sega gör många fina mjukis dockor med Disney karaktärer som deras motiv :3 Deras mjukisar kan man vinna från  UFO catchers som är kloautomater. Det är dock inte bara disney dockor man kan hitta där,anime,Sonic,Zelda  kan man få tag på också men Disney mjukisar är sötare tycker jag ;D Vissa mjukisar är även värda 200$ i USA. Man kan vinna kuddar,leksaker,figurer och även levande djur som kanske inte är riktigt bra ;/ Men aja, det sista gäller inte Sega automater i alla fall.

       


Anime:

 

Ufo catchers:

     

Visst är de coola :D Önskar vara kloautomater hade lika fina mjukisar ;/

                                           


                   Även om man ska käka de senare tycker jag ändå att det är lite för mycket helt enkelt D;  

            


Av Anna - 31 januari 2012 14:15

Det finns några gyaru modeller som är jätte kända  i Japan tack vare de modetidningarna ja g skrev om tidigare.


Tsubasa Masuwaka:

Tsubasa är född 1985. Hon började i tidningen Popteen och blev tidningens huvud modell. Hon slutade med att vara modell år 2008 med hennes sista nummer för att koncentrera sig på att bli hemmafru. Hon har en son och hennes man är Mens EGG modell.  Hon har egna smink märke som heter Candy Doll och den kända Dolly Wink.

När Popsister etablerades blev hon en modell en gång till, men hon  slutade i Oktober 2011 för att koncentrera sig på hennes ny karrär som en sångerska. Nu är hon känd som Milky Bunny och hennes senaste låt 'I Wish' används som en opening till animen 'Fairy Tale'.


     

Rina Sakurai

Rina Sakurai, även kallat för Sakurina är en av de mest populära Ageha modeller. Hon designar smycken, är en J-pop sångerska och på den senaste tiden försökte hon med att vara en skådespelerska. Hon blev Agehas modell i 2007.

   

Nonoka Iwata:

Nonoka är född i 1993 och hon är en modell för EGG. Hennes stil är lite annorunda än gyaru,man skulle kunna säga att stilen ser ut som dark gyaru med tanken på att hon använder många mörkar färger.

 

Nemoyayo

EGG modellen.

 



Det är dem mest kända Gyaru modeller, det finns många flera så klart men med tanken på att de är Gyaru så ville jag skriva om just dem ;D


Presentation


Tjabba!
Jag är Anna och jag är 27 år gammal.
Jag är både fru och en mamma till två småttningar. Visst låter det vardagligt, men jag har lite annorlunda intresse jämfört med andra kvinnor i min ålder. Jag är nämligen en stor Disney fantast och älskar all

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Chat

2012

Cuteki ecards

clock

playlist

Blogglista

Blogglista.se

Listan

Hittabloggen

Languages

Frossle

Frossle.com

Ovido - Quiz & Flashcards