KawaiiAnia bloggen

Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Ganguro stilarna

Av Anna - 1 februari 2012 19:00

Jag har aldrig skrivit någonting om Ganguro så jag tänker göra det nu i alla fall,hihi^^

Ganguro betyder på japanska 'svaransikte'. Man kan känna igen ganguro efter hennes solbruna hud,ofta tuperade hår,mycket vit smink rund ögonen och vita eller ljusa läppar. De brukar klä sig i rosa och andra färgglada kläder.

Det finns också Manba och Yanamba som är syster stilarna till Ganguro. Yanamba är de extrema Ganguros, de har mycket mer vit smink över ögat och manba brukar har mycket vit smink rund hela ögon ner till kinderna.

 Manba



                                                                               Ganguro

 

                                                             Yanamba


Vad tycker ni om  Ganguro,Manba och Yanamba? 


Gangurosfinns också  i anime och manga^^

   Nanas syster

   Ganguro i Digimon

 Great Teacher Onizuka Ganguro trio.

Durarrara ganguros

Även Jessie och James lekte ganguros i ett avsnitt xD    

 
 
Pernilla

Pernilla

1 februari 2012 19:21

Hej. Jag har nu gått igenom hela din blogg och jag ville bara säga att den är fantastisk, äntligen har man hittat någon som nästan har samma intressen som sig själv och som är nästan lika gammal :)
Och som också inte bor så långt ifrån en själv (inte för att låta konstig som en stalker men jag hoppas du förstår vad jag menar haha).

Jag samlar också på Disney, har en blogg men uppdaterar dock inte så mycket där (samt en egen Disney blogg), får allt bli en ändrig på det. Däremot har jag en Flickr sida:
http://www.flickr.com/photos/61943408@N05/
Jag hoppas länken fungerar...

Sedan har jag också börjat samla på Sailor Moon - och har även samlingar med Britney Spears och Twilight :)

Jag läste att du skulle lägga ut bilder på dina Disney dockor, har inte sett några bilder på dem än men hoppas dem kommer upp samt dina andra samlingar?

Med Vänliga Hälsningar
Pernilla

http://trueloveisforever.blogg.se

 
Anna

Anna

1 februari 2012 20:01

Hej Pernilla, jag är väldigt glad att träffa dig ^3^
Bor du också i Skåne? :3
Älskar din samling, och det är bra att du påminner mig, jag skulle ju lägga upp bilder på mina Disney mattel dockor, jag ska se till att göra ett inlägg med de dockorna ;D
Jag är också en nybörjare när det gäller Sailor Moon samling,just nu har jag bara min plånbok och raglan tshirt som jag visade idag xD

http://sailormoon.bloggplatsen.se

 
Pernilla

Pernilla

1 februari 2012 21:15

Och jag blir så glad när man hittar någon som har samma intressen som en själv :D

Jag bor i Halmstad så vi bor inte så långt ifrån varandra :)

Bilderna på min blogg från mina samlingar är gamla, allt nytt ligger på min Flickr sida, måste uppdatera bloggen haha..

Får se när ditt inlägg med dina Disney Mattel dockor kommer upp, fick precis reda på hur den nya limiterade dock utgåvan av Rapunzel kommer se ut, hon är så vacker. Need to buy her ^^
http://www.flickr.com/photos/50448750@N03/6802735583/in/contacts/

Angående min Sailor Moon samling så fick jag precis hem Star Locket, gick på en del pengar men det var den värd. Sedan köper jag de svenska tidningarna och lite annat. Sailor Moon saker på Ebay är så dyrt men vad gör man inte för sina samlingar :) Hur var fraktkostnaden på HotTopic? Funderar på att beställa därifrån, är det USA eller England?

http://trueloveisforever.blogg.se

 
Anna

Anna

1 februari 2012 21:50

Ja den nya Rapunzel är ju jätte fin, älskar hennes små fräknar,haha^^
Jag har varit ett par gånger i Halmstad,staden är jätte fin ;D
När det gäller fraktkostnaden så är det ganska mycket, jag menar frakt till usa är bara llite över 4$ men till Sverige som jag handlar kostar det 32.50$ D; Jag köpte min plånbok från ebay eftersom det var meningslöst att köpa den från HT med tanken på frakt kostnaden, men man hittar inte allt på Ebay, tshirten som jag har hade jag inget val, jag var tvungen att beställa den från HT eftersom det finns ingen som säljer de på Ebay Dx
Det är den amerikanska HT jag handlar hos :3

http://sailormoon.bloggplatsen.se

 
Pernilla

Pernilla

1 februari 2012 21:57

Ja, fy. Frakten brukar alltid gå på så mycket när man handlar från utlandet :/ :( Men det får vara ibland haha, när man får hem så fina saker så är det ibland värt det.

Jag är så nyfiken på vilka Disney dockor du har :D

Får jag fråga vad du gör annars? Pluggar eller jobbar?

http://trueloveisforever.blogg.se

 
Anna

Anna

1 februari 2012 22:31

Ja,det är deffinitivt värd priset, jag är så nöjd med både plånboken och tshirten,haha x3 Jag ska försöka att ta extra fina bilder på dockorna nu då jag vet att det finns en docksamlare som jag som läser bloggen,haha ;D

Jag pluggar Historia B och Kultur och Idehistoria på distans denna termin :3 Jag sökt jobb i vår lokala Lekia med tanken på att jag älskar leksaker (särskilt disney och anime leksaker så klart),men dem hörde sig aldrig av till mig :/ Lite synd faktiskt, vi har inte heller så många leksaks affärer här i Ängelholm så den var den ända jag kunde chansa på. Jag ska ha vanliga lektioner igen nästa hösttermin men jag har inte valt än, jag har faktiskt inte en aning på vad jag ska göra, jag skulle vilja helst syssla med tecknandet men den närmaste serieskolan ligger i Malmö D: Det andra alternativet är tandsköterseutbildning i Helsingborg men ärligt talat tandvård är inte min grej, jag har redan försökt med utbildning inom sjukvården förra året och jag slutade efter ett år, jag passar inte till ett socialarbete som vården D;

http://sailormoon.bloggplatsen.se

 
Pernilla

Pernilla

1 februari 2012 23:00

Ja, åh får se när dina bilder kommer upp då :D

Jag har också sökt till de leksaksaffärerna som finns här men de hör inte av sig heller och går man in och frågar så behöver de ingen personal. Nu på måndag så ska jag börja en Start Eget utbildning via Arbetsförmedingen som något annat företag ska ha inom dem. Får se hur det kommer gå, vet annars inte vad jag ska göra. Har haft lite olika arbeten och praktik innan detta och det finns typ inga jobb nu och någon annan utbildning vet jag inte heller, svårt att veta vad man vill. Eller jag vet men allting ligger så långt bort, typiskt.

Att läsa tecknat hade varit underbart men ligger närmaste serieskola i Malmö så går nog inte det :/ :(

Har du sett alla Sailor Moon avsnitt?

http://trueloveisforever.blogg.se

 
Anna

Anna

2 februari 2012 00:17

Det där med eget utbilding du nämnde just nu är det typ att man lär sig om hur man startar ett eget företag? Jag har precis samma problem det där med att alla utbildningar man vill plugga på finns för långt bort.
Jag måste säga att hela mitt liv ville jag bli en animatör och jag fick chansen när jag kom in på Eksjös animation programmet på gymnasiet men med tanken på att jag var väldigt omogen som en 18-åring ,kom jag tillbaka till Kalmar eftersom jag klarade inte att bo på elevhemmet tillsammans med de andra elever D; Värsta valet i mitt liv men ja,olika människor reagerar annorunda, det var ganska många som slutade där pga hemlängtan ;/ Jag vill jätte gärna komma tillbaka till ritandet men som sagt Malmö är för långt borta och jag vill inte lämna min pojkvän och vår katt för att flytta till ett annat stad xD Sen är det ju föräldrar som vill att man ska hitta ett bra jobb som är inte så 'risky'. Jag menar det är ju lättare att hitta arbetet som tandsköterska än en illustratör, de sa att jag får göra gärna en estetisk utbildning efter någonting normalt. Jag funderar också på att plugga till butikssäljare i Landskrona i fall det finns lediga arbete i leksaksaffärer men jag har inte diskuterat det alternativet med mina föräldrar än D; Hur gammal är du förresten? Du sa ju att du är ungefär lika gammal som jag men är du yngre eller äldre? Dina problem låter ju lite som mina ;D
Jag är på avsnitt 144 när det gäller SM :3
Det är faktiskt nu som jag blev en SM fan. Sm var jätte populär när jag var liten men jag var mer av en hardcore Disney kid och var inte intresserat av anime tills jag såg Pokemon i 2001 xD
Jag måste säga att jag har missat mycket, Sm är en fantastik serie,visst är den lite barnslig ibland men eh, det kan man ju leva med ;D

http://sailormoon.bloggplatsen.se

 
Pernilla

Pernilla

2 februari 2012 12:23

Japp, utbildningen går bara ut på hur man startar eget företag, vad som behövs göras och allt. Det behöver inte göras något företag när man går där, bara så man lär sig hur det fungerar :)

Jag förstår dig, det där med hemlängtan och att du inte vill och kan flytta ifrån där du bor nu. Och det där med föräldrar och jobb xD

Så hemstaden din är Kalmar? Flyttade du till Ängelholm för pojkvännen eller hur träffades ni?

Jag fyllde 22 för en vecka sedan :) Är gift sedan 2009 med maken min som jag träffade 2005 (i Turkiet).

Då ligger vi ganska lika gällande Saior Moon också, jag är på säsong 5. Säsong 4 tyckte jag inte var så bra... Men säsong 3 var bra, Haruka är min favorit haha... Tittar du på den japanska versionen? Eller om du är på säsong 4 så tittar du nog på japanska då serien inte översattes till engelska efter säsong 3... Harukas japanska röst är underbar :D haha... xD

Haha, åh Pokemon, det var tider det haha.. Var galen i det när jag var liten, Pikachu var min favorit då (skulle alltid vara han när man lekte xD ) men nu på äldre dar så tycker jag också om Togepi, Vulpix och Charmander. Förr fanns det inte så många Pokemon, vilket det gör nu - blir inte lätt att fånga alla dem xD

http://trueloveisforever.blogg.se

 
Anna

Anna

2 februari 2012 13:11

Ja Kalmar är min hemstad här i Sverige dock var jag inte född där :3
Jag kommer faktiskt från Polen,Gdynia och jag flyttade hit till Sverige i 2004. Kalmar behövde lugnläkarna och med tanken på att pappas avdelning på sjukhuset som han då jobbade på i Polen skulle stängas, skrev han till dem som sökte efter nya läkare att han är intresserat av att jobba och flytta till Sverige och senare efter ett år flyttade vi^^

Ja, jag flyttade till Ängelholm pga pojkvännen,vi träffades i Kalmar genom en kompis, han jobbade i Kalmar men efter när ett år flyttade han till Ängelholm och det var edå han frågade mig om jag vill vara ihop med honom xD Det var en förhållande på distans i nästan två år, jag flyttade till honom efter gymnasiet och vi bor tillsammans nu sedan ett och ett halvt år.

Du är född 1990 antar jag i så fall? Det är jag med,jag fyller 22 år den 10 September ;D

Ja,säsong 4 är inte så imponerande så länge men det är Sailor Moon så det gör inget xD Och ja,jag tittar på den Japanskaserien med engelsk undertext :3 Provade några episoder på engelska och svenska men det gick inte,dubbingen var inte för mig xD Jag tittade också på på den polska versionen med lektor (originala röster i bakgrunden med en röst som pratar istället för dem på ett språk. Sailor Moon går på polsk tv nu igen sedan December eftersom det är ju många länder som spelar Sailor Moon igen (väntar fortfarande på Sverige -.-) men jag blev så besviken när jag fick veta att det blir lektor istället för dubbing denna gången också. Det var verkligen en dålig stil med tanken på att det finns inga animerade filmer och serier som har lektor nu för tiden, det var typisk för Polen i början av 90-talet och det gjorde de med alla anime på den tiden. Det var många polska fans som blev besvikna på dem. :(

Jag var galen i Pokemon också, jag minns när jag kom in till Brio butiken och såg en stor Pikachu mjukis som var nästan lika stor som jag och jag skrek bara att det är Pokemon, (det var när Pokemon crazen började och jag såg inte på Pokemon än så jag visste inte att alla pokemon har olika namn), TCG var också någonting man blev galen för, jag slängde tyvärr alla mina tcg kort innan vi flyttade men jag har en ny samling nu, ska kanske visa upp det nån gång? Aja,vi får se ;D Vulpix,Eevee och Chikorita var mina favorita Pokemon! xD

http://sailormoon.bloggplatsen.se

 
Pernilla

Pernilla

2 februari 2012 19:25

Då blev det en stor omställning för din familj när ni flyttade till Sverige, lämna släkt och vänner - och lära sig svenska.

Ja, 1990 är jag född :)

Jag gillar Mamours (stavning?) röst på svenska, den passar perfekt. Vad roligt att seien sänds i Polen igen, som du säger så fattas det bara till att det ska sändas i Sverige igen. Vi har ju bara fått se säsong 1 och 2 här och sedan har alltid serien lagts ner, dåligt :( Och dessutom så har vissa avsnitt bara försvunnit påstår det... underligt...

Hörde du det om Haruka och Michiru? Att i den amerikanska dubbningen så är de kusiner! Det blir awkward liksom, pga. vad de säger till varandra (har skrivit mer om det i min blogg). Förstår inte varför de gör så :S ...

Ja, du måste visa upp alla dina samlingar :D <3

http://trueloveisforever.blogg.se

 
Anna

Anna

2 februari 2012 20:57

Ja Mamoru har en väldigt passande röst på svenska men det är inte någonting jag kan säga om Usagi och resten ab gänget ;/ Jag läste någonstans att kanalen som sände Sailor Moon här i Sverige tyckte inte om serien egentligen,och dem var snåla med den :/ Väldigt synd faktiskt.
När det gäller Michiru och Haruka så vet jag det, de har gjort samma sak med den 3 säsongen i Polen (minns inte hur många säsonger vi hade i Polen med tanken på att jag gillade aldrig SM som ett barn haha).
Vilka andra anime serier tycker du om? :3 Jag ser att du gillar serier med de magiska tjejerna som Sailor Moon. Har du hört talas om Winx Club eller tidningen W.I.T.C.H.? :3

http://sailormoon.bloggplatsen.se

 
Pernilla

Pernilla

3 februari 2012 14:56

Jag tycker det är roligt när Mamoru säger lilla stumpan till Usagi (Annie på svenska) det är väl ungefär detsamma han säger till henne på japanska men både Haruka och Seiya säger samma sak... Får se när du kommer in på säsong 5 :)

Vad elakt av kanalen som sände Sailor Moon att de snålade med den så bara för att de själva inte tyckte om den :S Det finns människor som älskar serien, de borde ta hänsyn till oss.

Förstår inte varför man gör Haruka och Michiru till kusiner, är det liksom meningen då att det är okej att älska sin kusin... Det blir ju bara konstigt :S Det är väl bättre att man lär sig om homosexuallitet isåfall istället för att lära sig att det är okej att älska en rätt ut sagt så gott som familjemedlem :S Jag blir så arg på sådant haha...

W.I.T.C.H älskade jag när jag var mindre, köpte alla tidningarna och förställde mig hur serien på TV skulle bli... När jag sedan fick höra att den verkligen skulle komma på TV så förställde jag mig ännu mer för hur det skulle bli, satte röster från skådespelare som skulle passa perfekt till karaktärerna. När det väl var dags för den att ha premiär på TV så blev jag så besviken, var inte alls som tidningarana och rösterna var hemska. Varför gör de så till en sådan fin serie? :'(

Winx Club vet jag tyvärr inte så mycket om, vad är det? :)

http://trueloveisforever.blogg.se

 
Anna

Anna

3 februari 2012 18:58

Ja,jag blir så på det där med människors homofobia med! Jag menar homosexuallitet är en naturlig sak, det förekommer hos många djurarter och det är bara människor som behandlar sina egna annorunda pga annorunda sexuallitet Dx Jag tycker att de i Japan gör rätt med att utsätta barn för homosexuella i deras anime, barn har rätt att veta att det finns sånt och att man behöver inte frukta dem människor. När det gäller detta tycker jag att Europa och USA är 100 år bakom Japan med tanken på att det är en tabu här ;/

Jag älskade själva tidningen och när jag såg W.I.T.C.H serien på tv var jag genast äcklad , animationen var fruktansvärt och karaktärer såg inte alls ut som i tidningen ;/

Jag ska göra en inlägg om Winx Club snart då ska du få veta vad det handlar om, jag ska också visa några av mina Winx grejer så ska du se hur Winx fixerad jag är ;D Winx är också en serie om magiska tjejer som Sailor Moon och W.I.T.C.H I början känns det lite som om Sailor Moon,Harry Potter och W.I.T.C.H hade en bäbis tillsammans men med varje säsong Winx började att utveckla sig till en väldigt bra serie :) Winx är den populäraste serien för flickorna nu, ungefär som Sailor Moon var när vi var små ;D Den är inte lika bra som Sailor Moon när det gäller historien men den är värd ett försök tycker jag ;D
Jag tittar på Winx Club sedan när jag var 14 år gammal och den har en speciell plats i mitt hjärta,haha :D Det finns 4 säsonger just nu och Italien började att sammarbeta med USAs Nickelodeon. De ska producera säsong 5 och säsong 6 tillsammans :3

http://sailormoon.bloggplatsen.se

 
Pernilla

Pernilla

3 februari 2012 19:58

Åh vad glad jag blir att vi tycker likadant :D
Ja, alla länder verkar verkligen ligga 100 år bakom Japan angående homosexualitet, undrar om det blir någon ändring på det någon gång... Bara Sailor Moon hade fått sändas som det ska sändas, alla avsnitt i nästan varje land med en bra dubbning eller ingen dubbning alls - alltså ingen ändring som de gjort nu och innan om homosexualitet och sådant.

W.I.T.C.H är väldigt fint tecknat i serietidningrna :)

Jag får nog ge Winx Club en chans, får se när ditt inlägg kommer upp så jag kan läsa mer om det och även titta på det någongång.

Vad ska du göra nu i helgen? Och handlar du på Ebay mycket? Hoppas alla dina samlingar kommer upp i bilder inom snar framtid med :D

http://trueloveisforever.blogg.se

 
Anna

Anna

4 februari 2012 02:01

Precis, jag tycker att Sailor Moon kan lära barnen mycket mer än de flesta barnserier man ser på idag. Den är ju att acceptera andra människor och att de är inte på något sätt annorunda än oss,serien lär barnen om vänskapet och kärleken,att man ska stå för det man tycker osv. Barnen idag är instängda i sina små trygghets bubblor. Jag läste för några veckor sedan att den 4 årig flicka i USA gick med sina föräldrar på bio för att se Lejonkungen och när scenen där Mufasa dör kom på skärmen, blev hon helt hysterisk och gråttade så mycket att föräldrarna var tvunga att lämna biografen D: Barnen idag ser för många glada filmer och serier tycker jag.
Jag brukar inte göra så mycket på helgerna,imorgon har vi tvätttider så det blir massa tvätt,annars ska jag spela neopets och ta bilder på min winx samling ;D Jag handlar på Ebay ganska mycket men inte lika mycket som jag var 15-18 när jag började med att köpa Winx och Disney dockor D; Nu köper jag ganska mycket kläder men nu när jag tänker på det så får det räcka med de jag har, känns lite som att det är dags att handla några nya saker till mina samlingar ;D
Först måste jag betala mina H&M månadsfakturor som ska komma denna månad x.X Det blir nog kvar bara 200 eller 300 kr så det blir ingen crazy shopping för mig denna månad i alla fall ser det ut som D;

http://sailormoon.bloggplatsen.se

 
Pernilla

Pernilla

4 februari 2012 21:50

Du har helt rätt igen, barn idag sitter i sina trygghets bubblor för att de inte får se verkligeheten som den är då alla barnprogram är ändrade allt för mycket, som då Sailor Moon - ändrat i minsta detalj. Det är synd att det ska vara så. Man blir inte kär i själva könet utan det är personen i sig som man blir kär i.

Vad tycker din kille om dina samlingar? :)

http://trueloveisforever.blogg.se

 
Anna

Anna

4 februari 2012 22:38

Han har ingenting emot mina samlingar, han själv är ju ganska barnslig för att vara 25 år gammal xD Han kan sitta och spela hans Battlefield,Crysis och Call of Duty spel hela dagen och han blir överlycklig när han vinner precis som en lite pojke xD
Han tycker inte om anime eller manga, men han tittar på Disney filmer med mig (han tål dock inte Disney filmer som Bambi,Askungen osv men de yngre är helt ok änligt honom,haha.

Han tycker om bäst min WDCC porslin samling känns det som men han kommer gärna och tittar på allt jag beställer hem,haha ;D

Hur är det med din man då? Samlar ni tillsammans på Disney grejer eller är det bara du som investerar i din samling? :3

http://sailormoon.bloggplatsen.se

 
Pernilla

Pernilla

5 februari 2012 00:11

Vad bra att din kille stöttar dig i dina samlingar :D Det gör min man med, han säger att de är så fina. Han tittar gärna på Disney filmer med mig och även andra tecknde filmer. Han har även sett några Sailor Moon avsnitt med mig haha.

http://trueloveisforever.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 6 mars 2018 16:07


Helt otroligt, jag helt paff när jag såg att den här bloggen är fortfarande vid liv. Den här bloggen skapade jag i 2012 innan jag gifte mig och fick barn, vilket nostalgitrip att se den fortfarande uppe.   Nu får man lite lust att börja blogga ...

Av Anna - 20 mars 2014 11:42

Eh, nu har jag gjort det igen. Jag har inte kikat in på bloggen i över två månader nu? S å kan det vara när man har mycket att göra, och bebisen låter inte en att ha för mycket fritid :p Vad hände hos mig på den seaste tiden då jag har varit från...

Av Anna - 16 januari 2014 16:13

Jag tänker skriva en liten artikel här på bloggen om en av mina absolut favorita animatörer, Glen Keane. Manen skapade några av mina favorita karaktärer Ariel och Rapunzel så jag tycker att han får väl ha egna 5 minuter här på bloggen^^   Glen ...

Av Anna - 16 januari 2014 13:26

Hej på Er!   Idag som sagt igår tänker jag visa upp mina Disney nålar som jag lyckade samla på så länge :) Jag har inte så många av dem då jag prioriterar inte nålsamlandet lika mycket som andra Disneysamlingar, men för 2 månader sedan blev j...

Av Anna - 15 januari 2014 14:53

Jag samlar på alla möjliga Disney prylar. Som jag visade innan mina LE dockor är mina bästa 'trofeer'.  Mina andra favorit saker att samla på är Disney figurer, särskilt WDCC och Jim Shore. WDCC figurer är dem som är gjorda av porslin och som s...

Presentation


Tjabba!
Jag är Anna och jag är 27 år gammal.
Jag är både fru och en mamma till två småttningar. Visst låter det vardagligt, men jag har lite annorlunda intresse jämfört med andra kvinnor i min ålder. Jag är nämligen en stor Disney fantast och älskar all

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Chat

2012

Cuteki ecards

clock

playlist

Blogglista

Blogglista.se

Listan

Hittabloggen

Languages

Frossle

Frossle.com

Ovido - Quiz & Flashcards