KawaiiAnia bloggen

Direktlänk till inlägg 2 februari 2012

*Mina Disney Dockor*

Av Anna - 2 februari 2012 13:28

Nu ska jag visa mina fina Disney damer^^ Alla (förrutom för Ariel och Mulan som har inga förpackningar pga jag fick dem som ett barn och lekte med dem) är i deras originalla förpackningar, Belle och Rapunzel är köpta i Sverige och resten av gönget kommer från ebay ;D Jag börjar med den nyaste och slutar med den äldsta dockan :3

                           

 Jag hade också andra Disney dockor som en liten flicka^^ Jag hade Esmeralda i hennes dans klänning (hon var min första Disney dockan,minns att jag fick henne i 1996 :*), två olika Megara dockor,en i hennes vanliga kläder och den andra i en blå mini klänning, 2 Ariel- en som ni ser på bilder ovan och Ariel  med den lilla svansen  som man kunde förvandla till den rosa klänning hon har i filmen (vill köpa henne i hennes förpackning nu),3 olika Mulan-den som ni ser på bilden,Mulan i en röd typisk kinesisk klänning och Mulan i hennes geisha klänning (finns kvar i Kalmar,tog inte henne med mig :P). 


Har ni  Era gamla Disney dockor kvar? 

 
 
Pernilla

Pernilla

2 februari 2012 19:36

Så fina dem är :D Tack för bilderna :D Hur visar du upp dem hemma? Är det i en bokhylla?

http://trueloveisforever.blogg.se

 
Anna

Anna

2 februari 2012 20:44

Inga problem,jag tänkte visa upp de nu eller senare i alla fall ;D
De står på hyllan i garderob. Jag måste hitta en kartong för dem eftersom jag läste att det är inte den bästa ideen att låta de stå i dagsljuset med tanken på att bilderna som finns på förpackningar försvinner pga ljuset :/ Just nu behöver jag inte oroa mig för mycket eftersom det är svinmörkt i garderoben men det samlas damm på dem och det är inte heller det jag vill D:

http://sailormoon.bloggplatsen.se

 
Pernilla

Pernilla

3 februari 2012 14:46

Okej, vi bor i en källarvåning och leter förgäves verkar det som efter en annan lägenhet. Denna lägenheten som vi har nu med hyr vi möblerad så det är inte så kul det heller, vill ha eget men det går inte förens vi hittar något eget... Det verkar vara helt omöjligt här :/ :( ... Men mina dockor står inte i dagsljus i alla fall så det är en sak som är positiv.

Köpte mig Svanprinsessan Odette dockan så får se när jag får hem henne :) Ska uppdatera min blogg med, behöver ny header. Du gör fina headers :D

http://trueloveisforever.blogg.se

 
Anna

Anna

3 februari 2012 15:18

Ja jag kan tänka mig att det är inte lika roligt att bo i en möblerad lägenhet. Man har ju inte den känslan att det är just din lägenhet.
Vi hyr också en lägenhet men möbler och sånt är i alla fall våra egna.
Dock täner vi flytta också, lägenheten är inte den finaste ;/
Men ah, Odette! Jag tänkte köpa Odette dockan för några år sedan men har helt glömt bort henne :o Jag ska definitivt kika in på din blogg för att se henne :o
Själv funderar jag på att köpa Esmeralda i hennes vanlig klänning. Den som du har hade jag som litne måste jag erkänna, men jag ville alltid ha Esmeralda i den vita och lilla klänningen, min kompis hade en sån Esmeralda och jag var alltid lite avis på henne ;D
Ska se hur det ligger till med pengarna,dockorna brukar kosta över 400kr D: Det blir roligt att köpa en gammal mattel docka igen. Den sista jag köpte var Rapunzel men det är inte samma känsla som när man köper dem från 90-talet. ;D

http://sailormoon.bloggplatsen.se

 
Pernilla

Pernilla

3 februari 2012 20:12

Nej, de nya Mattel dockorna har lite lustiga armar tycker jag. På senaste tiden har det blivit att jag köpt riktiga Disney dockor från märket Disney då, de är mycket rörliga och posar bra haha ;) xD

De äldre Mattel dockora är så fina, förstår att du vill ha dem :) Har båda Esmeralda versionerna, ska försöka få tag i en Tiana nu, hon får komma från vilket märke som helst men hon MÅSTE ha den blåa klänningen, inte den gröna. Och de verkar som de flesta inte skickar den till Sverige, även om jag frågar. Hoppas jag får tag i någon snart. Men måste också spara lite pengar men det är svårt när det finns så många fina saker xD

http://trueloveisforever.blogg.se

 
Anna

Anna

4 februari 2012 01:44

Ja, jag var lite för snabb med att köpa Tiana, jag var helt pumped up i 2009 när hon kom ut och jag vägrade att vänta, på den tiden fanns det hur många som helst Tianor i den gröna klänningen. Jag trodde faktiskt att det blir inga 'Prinsessan och grodan' leksaker alls här i Sverige D: Försök kanske med Tradera? Jag minns att Tiana i den blåa klänningen fanns i Sverige :3
Av någon anledning tycker jag inte om Disney Store dockor jag tror att det är pga nostalgin man får när man ser mattel dockorna,det är ju dem man växte upp med,jag minns hur glad jag var när jag fick min Megara docka från Ebay. Året 1997 kom tillbaka som ett blixt och jag fortfarande kom ihåg min första Megara som mina föräldrar köpte åt mig efter när vi såg Hercules på bio xD Bio,Mc Donalds med Dusney promos och en eventuell docka eller annan leksak,ah det var goa tider då xD

Ja det finns sååå många fina saker att köpa, själv har jag påbörjat WDCC samlingen med Bambi,Dumbo och Lady,Disney pins,Disney Mattel dockor,jag vill börja att samla på Nendoroids och så vill man också köpa andra prylar med Sailor Moon,Winx osv. Mina 1.300kr som jag får från csn är för lite för alla de sakerna jag vill ha xD

http://sailormoon.bloggplatsen.se

 
Pernilla

Pernilla

4 februari 2012 22:13

Ja, 1300:- är inte så mycket om man ska handla från Ebay och annat. Jobbar din kille så eran ekonomi går runt?

Jag ska försöka få tag i en Tiana på Ebay, Tradera brukar inte ha så mycket men ibland så kan man hitta fin fina saker där, köpte bland annat min Megara och Esmeralda i förpackning därifrån för inte så längesedan. Blev så glad när jag vann dem.

Det var tider det ja efter bion och man gick typ till Mc Donalds och fick Disney leksaker. Synd att de inte görs längre men det är bra med eftersom det låg barnarbete bakom det har jag för mig? Eller så var det för att Disney inte ville påverka barn att äta på Mc Donalds för ofta bara för att då få leksakerna.

http://trueloveisforever.blogg.se

 
Anna

Anna

4 februari 2012 22:52

Ja,han jobbar som busselektriker så det går ganska bra för oss,särskilt att var katt har hälsoproblem och vi åker på veterinär besök varje månad med henne. Vi har försäkrat henne men ändå så kostar det mer att ha ett sjukt djur hemma än när man har ett friskt djur. Det värsta är att läkarna är inte säkra vad kan hennes problem bero på. I början trodde dem att det är astma men de ändrar sin opinion så ofta :/

Jag visste inte att man kan köpa sådana dockor på tradera :o Jag har alltid handlat bara på Ebay men jag tror att jag ska ha lite mer koll på Tradera nu. ;D

Ja, jag tror att de ville inte att barn ska äta så mycket skräpmat, men jag tycker att det spelar någon roll,barn äter ju på McDonalds nu pga Dreamworks leksaker man kan hitta där.
Och när det gäller barnarbetet så tror jag att det var angående deras Disney Store leksaker men jag har faktiskt inte en aning D:

http://sailormoon.bloggplatsen.se

 
Pernilla

Pernilla

5 februari 2012 00:30

Allt jag skrev gick bort xD

Skriver om det igen en snabbis haha...
Jag hoppas att veterinärerna kommer på vad det verkligen är med eran katt så att den kan få rätt medecine så att den förhoppningsvis kan bli frisk. Så slipper den åka till veterinären så ofta.

Tradera är bra att du håller koll på för ibland dyker det verkligen upp fina saker, inte allt för ofta men ibland så :)

Jag tror inte att det ligger barnarbete bakom Disney Store, det är i så fall leksakerna de hade via Mc Donalds...

http://trueloveisforever.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 6 mars 2018 16:07


Helt otroligt, jag helt paff när jag såg att den här bloggen är fortfarande vid liv. Den här bloggen skapade jag i 2012 innan jag gifte mig och fick barn, vilket nostalgitrip att se den fortfarande uppe.   Nu får man lite lust att börja blogga ...

Av Anna - 20 mars 2014 11:42

Eh, nu har jag gjort det igen. Jag har inte kikat in på bloggen i över två månader nu? S å kan det vara när man har mycket att göra, och bebisen låter inte en att ha för mycket fritid :p Vad hände hos mig på den seaste tiden då jag har varit från...

Av Anna - 16 januari 2014 16:13

Jag tänker skriva en liten artikel här på bloggen om en av mina absolut favorita animatörer, Glen Keane. Manen skapade några av mina favorita karaktärer Ariel och Rapunzel så jag tycker att han får väl ha egna 5 minuter här på bloggen^^   Glen ...

Av Anna - 16 januari 2014 13:26

Hej på Er!   Idag som sagt igår tänker jag visa upp mina Disney nålar som jag lyckade samla på så länge :) Jag har inte så många av dem då jag prioriterar inte nålsamlandet lika mycket som andra Disneysamlingar, men för 2 månader sedan blev j...

Av Anna - 15 januari 2014 14:53

Jag samlar på alla möjliga Disney prylar. Som jag visade innan mina LE dockor är mina bästa 'trofeer'.  Mina andra favorit saker att samla på är Disney figurer, särskilt WDCC och Jim Shore. WDCC figurer är dem som är gjorda av porslin och som s...

Presentation


Tjabba!
Jag är Anna och jag är 27 år gammal.
Jag är både fru och en mamma till två småttningar. Visst låter det vardagligt, men jag har lite annorlunda intresse jämfört med andra kvinnor i min ålder. Jag är nämligen en stor Disney fantast och älskar all

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Chat

2012

Cuteki ecards

clock

playlist

Blogglista

Blogglista.se

Listan

Hittabloggen

Languages

Frossle

Frossle.com

Ovido - Quiz & Flashcards