KawaiiAnia bloggen

Alla inlägg under februari 2012

Av Anna - 8 februari 2012 12:00

Idag blir jag klar med mina Histria B uppgifter, nu har jag bara den sista att göra och sen är det bara att skicka till läraren på Hermods och det är så jag blir klar med månadens Historia B^^ Det är så klart inte slut,sen börjar jag med Kultur och ide historia, oh the joy -.-'' Blir tillbaka med nya uppdates rund 15 eller 16. Idag blir det ingen Dagens Spotlight eftersom det är ju onsdag och på onsdagar finns det ingen spotlight ;D


                                                        

Av Anna - 8 februari 2012 11:00

Hej alla^^


Jag orkade inte att skriva godnattsbloggen igår men jag var lite trött efter igår u_u


I alla fall jag har en liten nyhet om animen Sankarea som kommer ut i april. Jrock gruppen nano.RIPE ska

sjunga intro låten, 'Impossible Dream'.  


Jag är inte särskilt into jrock eller även vanligt låt så jag hoppas att låten är bra,jag har stora förhoppningar när det gäller Sankarea eftersom jag älskar manga och det är typ den ända anime serien som jag ser fram emot i år   >_<

                                               

Av Anna - 7 februari 2012 20:15

Nu är det dags för några japanska uppfinningar som jag tycker är roliga att veta om^^





Tandpetare    

All-in-one ;D


Jag tycker att smörstiftet är den roligaste prylen xD


Av Anna - 7 februari 2012 19:00

Titta på de vackra 'Disney Prinsessan' omslag scans^^ Är det bara jag som tycker att några av prinsessorna ser lite anime-ish ut? Särskilt Snö Vits ögon? Gissar att de var tecknade av japanska artister ;3

     

 

Ni hittar många andra vackra Disney Prinsessan scans på princess.end-of-story.com/ScansJapanese2009.html :3

Av Anna - 7 februari 2012 18:22

Pojkvännen vill lämna tillbaka en grej han har köpt där för 3 dagar sedan, han blir aldrig nöjd med den han köper haha x.X Hann inte ens att sminka mig så som jag ville, jag hade inga planer för att gå ut idag  D;

Tänkte visa snabbt min Pocahontas t shirt som jag har på mig nu  :3


     

            Pocahontas tillsammans med John Smith, Meeko & Percy  är också med på tshirten  

            Köpte denna på Hot Topic,där hittar ni hela bilden på tee'n. Tyckte att Tshirten är jätte söt i RL ;D

Av Anna - 7 februari 2012 18:00

En Hatsune Miku figur gjort av snö gick sönder och ramlade ner på en 61 år gammal kvinna på Saporo Snow Festival i parken Odori idag på tisdag .Snöklumpen slog kvinnan i hennes rygg och hon befinner sig på sjukhuset just nu. Det var lite varmare i Hokkaido idag,temperaturen var högre än den brukar vara på den tiden av året.


                         

                                                           

Av Anna - 7 februari 2012 17:00

           


Anime: Shugo Chara

Produktionsår: 2007-2010

Animationsstudio: Satelight

Avsnitt: 51

Genre: Magical girl

Huvudkaraktärer:

   

Amu Hinamori och Ran,Miki,Su och Dia

        

Ikuto Tsukiyomi och Yoru


      

Tadase Hotori och Kiseki

   

Utau Hoshina och Il och El



Nadeshikio Fujisaki och Temari & Rhythm

Kukai Soma och Daichi 

Yaya Yuiki  och Pepe


Handling:

Shugo Chara berättar historien om Amu Hinamori en tjej som är väldigt populär och anses cool i skolan men egentligen är Amu en blyg tjej och har det svårt att visa sin riktiga personlighet.

En natt önskar Amu modet för att visa sin riktiga 'jag' och nästa morgon hittar hon tre ägg i sängen. Dessa ägg kläcks och Ran,Miki och Su kommer till livet.Senare i serien födds den fjärde, Dia. De blir hennes guardians och hjälper Amu med att uppfylla Amus drömmar och stöder Amu i att upptäcka vem hon egentligen är....


                 

Av Anna - 7 februari 2012 15:08

En liten nyhet för er som kanske spelar Neopets som jag,idag statades det en ny event som går ut på att feerna ger ut quests för oss för att söka upp saker som de behöver. Den active neopet ska få extra hit points,strenght,defence osv och så får vi grattis saker som böcker osv så det är inte helt fel att delta i eventet ;) Kom ihåg att göra en ny quest varje dag eftersom den 24 februari får man en bonus ;D


Crafting ger ut också nya priser, de är faktiskt ganska fina om ni frågar mig, särskilt håret.


                                               

Presentation


Tjabba!
Jag är Anna och jag är 27 år gammal.
Jag är både fru och en mamma till två småttningar. Visst låter det vardagligt, men jag har lite annorlunda intresse jämfört med andra kvinnor i min ålder. Jag är nämligen en stor Disney fantast och älskar all

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Chat

2012

Cuteki ecards

clock

playlist

Blogglista

Blogglista.se

Listan

Hittabloggen

Languages

Frossle

Frossle.com

Ovido - Quiz & Flashcards