KawaiiAnia bloggen

Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Anna - 23 januari 2012 20:56

Nu tänkte jag skriva om mina tre favorita Disney filmer :3


  • Lejonkungen -absolut favorit jag blir aldrig trött på animationen i den filmen, Simba har alltid varit min favorit :*

 

  • Skönheten och Odjuret- Det är också en väldig vacker film. Dock man kan se att Belles karaktär design är inte samma i alla scener, det beror på att det är många animatörer som animerade henne och jag läste också att det var frågan om tid, de ville skynda sig för att klara filmen i tid.

 

  •  Den lilla sjöjungfrun- Ariel har alltid varit min favorit Disney prinsessa, dock måste jag säga jag tyckte bättre om boken, det är bra med sorgliga sagor ibland också ;3

 

Det finns faktiskt Den lilla sjöjungfru anime som är mycket närmare till Andersens historia. Den heter The Little Mermaid och visades i 1978 i Japan. Jag rekommenderar den starkt men man känner sig lite tomt efter när man har tittat på filmen eftersom Marina (sjöjungfrun) dör i slutet som i boken ;)



Det är min sista inlägg för idag, god natt alla! <3  

Av Anna - 23 januari 2012 18:51

Som alla andra anime/manga fans har jag mina favoriter som jag tycker om att läsa om eller titta på om och om <3


Här är en liten lista som jag har gjort xD


  •  Sailor Moon - duh xD

   

-Jag skall straffa dig i månens namn!  *Strikes a pose*

  • Fullmetal Alchemist - FMA är min favorit serie sedan 3 eller 4 år, jag älskar både mangan och anime. När det gäller manga har jag bara 22/27 volymer just nu, jag måste sluta köpa skit å kompletera serien xD När det gäller anime,såg jag både första serien och brotherhood när den kom ut. Brotherhood tyckte jag om bättre eftersom den har samma story som mangan  :3 Edward är min favorit karaktär,han är så söt när han blir arg,haha xD

    


 - I'm not little! Don't call me midget! Or short! Or shrimp! *RAGE*

  • Black Butler- Black butler är en av de bästa anime/manga serierna som finns ute just nu tror jag. Alois Trancy är min favorit karaktär i Black Butler 2 jag gillar hans personlighet och stilen som han är ritat i. Jag älskar både manga/anime för den viktorianska och läskiga känslan som man får när man läser eller kollar på anime. Serien är också en komedi och musiken är jätte vacker. Dock är det nog tecknarens ritstil som drog mig in i serien, Yana ritar ögonen på ett så vackert sätt <3

 

-He is nothing more than one of my pawns...

  • Pokemon - Det är en serie som de flesta av oss växte upp med så det är en nostalgi faktor, men jag måste säga att spelen är bästa <3

-Pikachu, I choose you! *throws a pokeball*


Yes,det är de serierna som jag ska nog älska för alltid, det fanns andra serien som jag var galen i som Cardcaptor Sakura eller Chobits men jag återkommer inte till dem som jag gör vid Black Butler,Pokemon,Sailor Moon å FMAs fall x3 


Av Anna - 23 januari 2012 17:53


Jag tänkte diskutera några bra sidor som man kan kika på när man har som sitt intresse manga/anime/disney och sånt.

            Anime:

  • Anime Ultima - En jätte bra sida med olika anime. De har de flesta nyaste anime som är 'inne' men de har också många klassiker som Pokemon/Sailor Moon/Dragonball osv.
  • Anime Crazy - Jag kan inte riktigt säga hur bra Anime crazy är eftersom jag bara tittar på Sailor Moon episodes där, men det som man hittar inte på Anime Ultima kan man väl hitta där.
           Manga:
  • Mangafox - Mangafox behöver jag väl inte itroducera till nån? Det är ju den sidan som de flesta manga läsare använder för att få tag på sina favorita serier ;D
          Pryllar:
  • Hot topic- Hot Topic är en dyr affär, men jag handlar där ändå. Jag pratar om deras amerikanska webbutiken så klart. Man kan hitta många kula band/retro t-shirts där. De har många kläder med Pokemon,Sailor Moon,Disney, Hello Kitty,gammla Nickelodeon och Cartoon Network cartoons pryllar. 
  • SF bokhandel -  Där kan man köpa importerade engelska och japanska manga och anime pryllar,böcker osv. De har också riktiga butiker som man kan gå och köpa i i Malmö,Stockholm och Göteborg.
  • Ebay - Det är väl en websida som alla känner till också. Det är bara att skriva in i searchbar vad man är ute efter och så säkert hittar man det man vill ;)
Det är de sidorna som jag använder mig av när jag vill läsa/titta på anime eller manga och när jag handlar pryllar, hoppas att de blir av nytta till er om ni kännde inte till några av de sidorna  

Av Anna - 23 januari 2012 16:57


Japp,jag spelar (fortfarande) Neopets. Om ni vet inte vad Neopets är gå och kolla själva på www.neopets.com


Det är en virtual pet sida där man kan ta hand om olika slags 'djur' som kallas för neopets.

Sidan startades i 1999 och den blev väldigt populär fram till 2007 när Viacom tog över den.

Själv blev jag en medlem i  2005 men jag använde jätte många cheats för att tjänna neopoints så jag hade typ 200 konto'? Nu är jag en mer seriös spelare och jag fuskar inte längre ;)

Dock förlurade jag min konto i början av Januari eftersom jag försökte själv fixa glitchen som jag hade på Habitarium, så nu måste jag använda min 'side' som en ny 'main' x/


För några år sedan hittade jag på Leklust leksaksaffären en neopets leksak 'Kougra', köpte dock inte den eftersom den var så jäkla ful med tanken på att den hade en gammal design istället för den nyare xD

Man skulle kunna tänka sig att det är bara barn som spelar Neo,men det är mycket flera tonåringar och vuxna som spelar den. Jag har träffat på några i 60-80 års ålder som spelade den här spelen ;D

Det är mycket som barn inte får görs på Neopets tills de blir 13 år gammla. En av dem sakerna är 'neoboards' neopets forum.  Forum är  typ  Neopets' 'life center'. Många skappar sina konto bara för att få delta i diskussioner.

Det finns ofta events som de flesta spelare deltar i och plots som alla väntar på. 

Det finns också många dikt,konst och intelektuella tävlingar som man kan delta i, själv älskar jag att ställa ut mina tigrar i Beauty Contest or jag tycker om att rita teckningar till Art Gallery x)

Om ni tycker om RPG eller har lite för mycket tid (som jag har) eller har barn då är det en bra sida för er ;3

 

Bästa familjespel någonsin <3

Av Anna - 23 januari 2012 15:57

Jag har börjat på att rita en ny header nu. Den här gången blir det Usagi på bilden som jag har ritat med min egen stil.


Ni kanske vill veta varför heter min blogg SailorMoon förresten? Ja,det är så att Sailor Moon är min favorit anime.

När man kollar på det skriker den bara '90's' och det är då jag är född xD

Som liten tyckte jag inte om Sailor Moon eller anime över huvudtaget. Jag tyckte att stilen var så ful när man jämför med Disney. Min första anime som jag blev verkligen 'into' var Pokemon i 2000 och i 2006 blev jag en anime älskare tack vare Chobits.

Jag började att kolla på Sailor Moon sedan början av 2011 och jag blev kär i den, Usagis design är verkligen underbar,när man bara tittar på henne så vet man att det är Sailor Moon och själva franchise är ju också väldigt känd.

 

Så söt Usagi är <3


Jag är faktiskt arg på mig själv att jag var en sån snob

Jag minns hur andra flickor lekte Sailor Moon och jag ville aldrig leka med de,haha xD

Nej men det är kanske bättre att jag började att kolla på serien nu.

Man fattar ju bättre sådana saker som gay/lesbisk kärlek som förekommer i serien

och man uppskattar filmerna mer som vuxen,samma sak går för Disney filmerna och andra animerade filmer.



Av Anna - 23 januari 2012 13:33

Jag har gjort en header för min blogg :3 Det tog med 20 minuter att göra bilden i photoshop xD Som ni kan se det är en liten rosa anthro katt. Jag kunde inte komma på någonting bättre, lol. Nästa gång tänker jag göra en Usagi/Bunny/Selena header, afterall min blogg heter ju SailorMoon så det är väl bäst att Sailor Moon relaterade header eller hur? xD

Av Anna - 23 januari 2012 12:28

Aj aj, har glömt att blogga lite de senaste två dagarna x/ Jag var lite för låt för att sätta mig framför datorn i helg.

Jag och min pojkvän tittade på  Dreamworks 'Mästerkatten' igår.  Filmen var ingenting speciell, animationen var ganska bra dock tycker jag att de kunde animera pälsen bättre. Själva designen var bra i alla fall och Kitty var verkligen gullig. Jag är glad att filmen hade ingenting att göra med Shrek, det är många som klagar på att det finns ingen Shrek cameo i filmen men änligt mig det gör filmen bättre xD

     

*Du ska väl gå se min film på bio den 4:de Februari,eller hur?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tjabba!
Jag är Anna och jag är 27 år gammal.
Jag är både fru och en mamma till två småttningar. Visst låter det vardagligt, men jag har lite annorlunda intresse jämfört med andra kvinnor i min ålder. Jag är nämligen en stor Disney fantast och älskar all

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Chat

2012

Cuteki ecards

clock

playlist

Blogglista

Blogglista.se

Listan

Hittabloggen

Languages

Frossle

Frossle.com

Ovido - Quiz & Flashcards