KawaiiAnia bloggen

Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Anna - 24 januari 2012 23:19

Dags att sova nu och jag säger godnatt till alla fina läsare, sov så gott, everybody! ^w^

 

Av Anna - 24 januari 2012 22:34

Tänkte skriva min nästa sista inlägg för idag :3

Det handlar om den Japanska klädstilen Gyaru som är den ända stilen som skulle accepteras helt här i Sverige.(Visst säger många att de har inga problem med 'emo kids' och sånt men ändå så pratar dem bakom ryggen på en...)


Själv tycker jag att japansk mode har så mycket mer personlighet, det känns lite som att mode i Sverige ( I'm looking at you H&M) har ganska så töntinga kläder när man jämför med dem japanksa. Det känns lite som att Europa går tillbaka i tiden till 70,40,80-talet och Japan försöker vara mer framåt? 

Nå ja,här får ni några bilder på den japanska stilen Gyaru :3 Jag ska blogga om Decora,Visual Kei och sånt nästa gång ;3

   

   

 

Vilken mode är bättre svenks eller japansk? Nu vet jag att bilder är från H&M och att det finns också andra affärer men det är ungefär samma sak,right? ;3

Av Anna - 24 januari 2012 20:38

Titta på de fina Iphone 4 cases :3 De är rätt billiga men ändå fina^^, själv har jag en av dem och  den är väldigt tålig, den är gjord av gummi likande plast så det finns inga repor på casen eller iphone, jag rekommenderar de starkt :3 

Jag köpte min Iphone case på Ebay och här får ni se några design.

Det är den som jag har <3

 

         

Tillverkaren är firman Ero och de är verkligen feminima och snygga^^ Det finns så klart många flera designs som Gameboy osv, det är bara att leta upp dem på ebay x3

Av Anna - 24 januari 2012 19:46

I min förra inlägg läggde jag upp en musik klipp från YT,lyssna på den,det är Moas cover av Namie amuros 'Break it'^^

Visste ni att en svensk tjej gjorde covers för Jpop å Kpop
låtarna? Hon heter Johanna och sjunger i First Aid Kit tillsammans
ed sin syster. Hon var känd som Moa när hon gjorde sina covers. Av
någon anledning ville hon inte at andra ska veta att det är hon som
sjunger jpop+kpop låtarna. Hon hade sin egen kanal på YT men hon
tog den bort när någon avslöjade henne ;/ Hon var rätt bra på
att sjunga på japanska och koreanska,hon gjorde också några Lady
Gaga covers som Poker Face, rätt duktig tjej :)



Av Anna - 24 januari 2012 19:44

Av Anna - 24 januari 2012 17:06

Tja! Här kommer en lista på de senaste anime jag såg å tyckte var bra ^w^/

  1.  Black Butler

2. Panty and Stocking 

 

3.High School of the Dead

 

4. Hanasaku Iroha

 

5. Deadman Wonderland

6. My little sister can't be this cute!

   

7. Oniichan no koto naka

 

8.Shiki

 


Tyvärr finns det inga anime från Våren 2012 eftersom jag tyckte inte att det fanns några som var intressanta, men ni får lämna föslag till mig om ni tycker det fanns några bra anime på den senaste tiden, jag älskar skräckisar ,D

Av Anna - 24 januari 2012 15:22

Min nya Sailor Moon header är klar *pokes header*.

Det var länge sen jag ritade människor, på sistånen ritar jag bara anthro djur,haha xD

Ser den bra ut eller vad tycker ni?

 

Presentation


Tjabba!
Jag är Anna och jag är 27 år gammal.
Jag är både fru och en mamma till två småttningar. Visst låter det vardagligt, men jag har lite annorlunda intresse jämfört med andra kvinnor i min ålder. Jag är nämligen en stor Disney fantast och älskar all

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Chat

2012

Cuteki ecards

clock

playlist

Blogglista

Blogglista.se

Listan

Hittabloggen

Languages

Frossle

Frossle.com

Ovido - Quiz & Flashcards