KawaiiAnia bloggen

Alla inlägg under januari 2012

Av Anna - 29 januari 2012 17:00

 


Namn: Ariel

Ålder: 16

Film: Den lilla sjöjungfrun

Familji: Far kung Triton,systrarna Aquata,Adella,Arista,Alana,Andrina,Attina,mor Athena (död), dotter Melody (Den lilla sjöjungrun 2), makenEric, farfarPoseidon ,gammle farfar Neptune.

Hem: Atlantica

Vänner: Sebastian,Blunder,Måsart.

Fiender: Ursula och Morgana,Marina Del Rey.

Gillar: Allt som har med  människor att göra och musik.

Personlighet: Ariel är en smart,envis,nyfiken,romantisk och modig sjöjungfru.När hon var en tonåring bråkade hon mycket med sin pappa och systrarna.

            Funfacts:

  • Ariel är den ända prinsessan  som har ett eget barn.
  • Hon är den näst yngsta prinsessan. Den yngsta är Snövit.
  • Ariel är den ända rödhåriga disney prinsessan.
  • Ariel är den ända prinsessan som har syskon.
  • Ariel och hennes systrarnas namn bölrjar med 'A', men Ariels namn ursprungligen är romersk och inte grekisk som hennes systrars namn.

                                   

Av Anna - 29 januari 2012 16:30

Hej igen alla. Jag vill visa er min lilla pin kollektion. Ni märker nog att jag har många Lilo & Stitch pins och det är eftersom jag vat en stor fan av Lilo & Stitch som 12-14 åring ;3 Jag samlar på pins fortfarande, jag har ju even beställd Sailor Moon pins för några dagar sedan från SF bokhandel ;3 Jag köper de när jag har lust och det är inte så ofta men det händer xD

               I denna lådan behåller jag mina pins ;3

Jag köpte alla på Ebay. De flesta var ganska så billiga, bara 7.15$ Dock Ariel kostade 40 $ eftersom den är Limited Edition pins ;3 Den senaste pin som jag köpte är Belle.

Jag ska visa upp mina Sailor Moon pins när de kommer och imorgon tänkte jag visa upp mina andra Disney saker, jag orkar inte ta några flera bilder idag, och det är rätt mycket att fotografera xD Jag har några gamla mattel  Disney dockor som jag köpte från Ebay och aldrig öppnade dem ;3 Jag älskar att samla på sånt,haha!


Samlar ni också på någonting? 

Av Anna - 29 januari 2012 14:30

Visste ni att några av Disneys figurer är väldigt populära i Japan?

Marie från Aristokatter,Chip och Dale,Musse Pigg,Alice,Bambi och Stitch är nog den mest populära karaktärerna. Stitch fick även sin egen Disney Channel serie,'Stitch!'.  Den utspelar sig i Okinawa,Japan och Lilo blev ersatt med Yuna.

Stitch blev en riktig fenomen i Japan och han är nästan lika populär som de Japanska anime figurer.

Disney har även egna mobiler i Japan som heter DisneyMobile.

DisneyMobile tänker släppa ut en 3D Android mobil nästa månad. den ska heta 3D Sharp Galapagos 003SH.


           

 

 

                         

  

                                              Skulle ni vilja ha en Disney Mobil som denna? :3


Av Anna - 29 januari 2012 12:22

Ni glömde väl inte att Lejonkungen spelas på bio nu i Sverige?

Det kan vara en bra ide att gå och se den tidslösa klassiken på bio igen eller om ni har varit för små för att se den. ;3

   

                                                                

Av Anna - 29 januari 2012 11:11

Jag gjorde en ny header igår och idag tänkte jag börja använda den :3 *pokes header* Hoppas att den är finnare än den som jag hade innan. ^^


Hur som hlest, nu ville jag berätta lite om en manga som heter Kilala Princess.

Det är den ända manga som handlar om Disney prinsessor^^

Kilala Princess var utgiven mellan 2005-2008 och den var även överstatt till engelska av Tokyopop.

Mangan handlar om en tjej,Kilala, som vill bli en riktig prinsessa och hon vill hitta den riktiga kärleken som hennes favorita Disney prinsessor. En gång träffar hon en kille som påstår att han är en prins, och ger henne en magisk tiara.

När hennes kompis,Erica, blir kidnappad vill hon rädda henne genom att använda tiaran som öppnar en Gates of Dreams portal. Efter det träffar hon Disney prinsessor i den skumma världen. Sen visas det sig att Kilala är den 7:nde prinsessan som behövs för att bringa fred på jorden tillsammans med de andra 6 prinsessorna. Innan dess måste hon slå om hennes kungariket och bevisa att hon är värd att bli en prinsessa.


  

Av Anna - 29 januari 2012 10:11

The Disney Date är en ny musikalbum som blir till salu efter den 22 februari. Det är de manliga japanska  skådespelare som spelade in deras egna versioner av Disney låtarna. Låtarna blir bland annat 'Can you Feel The Love Tonight','A Whole New World','Cirkle of Life','Under the sea' osv.

Albumet ska innehålla också en liten booklet med skådesplelarnas dejtbilder.

Här kan ni gå till albumets officiala websida:

www.disney.co.jp/records/disneydating/


                                                                    

                                     En jätte rolig alla hjärtans dag present för de som gillar både Japan och Disney ;)

Av Anna - 29 januari 2012 09:54

Idag ska jag blogga mest om Disney vet ni, after all,min blogg ska också handla om den så tycker att det får bli en Disney dag varje söndag ;)


                                                     

                                    WHAT?!! THE WHOLE DAY WITH DISNEY ONLY?BUT,WHAT ABOUT ANIME?!


-Keep it calm Rukia dear, rest of the 6 days go to anime,so don't freak out,please ;)

Av Anna - 28 januari 2012 23:19

Ska sova nu, ska blogga mer imorgon^^


Det blir mer en Disney riktat dag tänkte jag så det kommer månnga roliga inlägg om Disney filmer ^^


Sov så gott alla!^^

               

Presentation


Tjabba!
Jag är Anna och jag är 27 år gammal.
Jag är både fru och en mamma till två småttningar. Visst låter det vardagligt, men jag har lite annorlunda intresse jämfört med andra kvinnor i min ålder. Jag är nämligen en stor Disney fantast och älskar all

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Chat

2012

Cuteki ecards

clock

playlist

Blogglista

Blogglista.se

Listan

Hittabloggen

Languages

Frossle

Frossle.com

Ovido - Quiz & Flashcards