KawaiiAnia bloggen

Alla inlägg under februari 2012

Av Anna - 1 februari 2012 19:00

Jag har aldrig skrivit någonting om Ganguro så jag tänker göra det nu i alla fall,hihi^^

Ganguro betyder på japanska 'svaransikte'. Man kan känna igen ganguro efter hennes solbruna hud,ofta tuperade hår,mycket vit smink rund ögonen och vita eller ljusa läppar. De brukar klä sig i rosa och andra färgglada kläder.

Det finns också Manba och Yanamba som är syster stilarna till Ganguro. Yanamba är de extrema Ganguros, de har mycket mer vit smink över ögat och manba brukar har mycket vit smink rund hela ögon ner till kinderna.

 Manba



                                                                               Ganguro

 

                                                             Yanamba


Vad tycker ni om  Ganguro,Manba och Yanamba? 


Gangurosfinns också  i anime och manga^^

   Nanas syster

   Ganguro i Digimon

 Great Teacher Onizuka Ganguro trio.

Durarrara ganguros

Även Jessie och James lekte ganguros i ett avsnitt xD    

Av Anna - 1 februari 2012 17:15

Mangan Bleach närmar sig slutet med dem kommande kapitlar. Tite Kubo, mangas författare ritar Bleach sedan 2001 och  'Weekly Shonen Jump' bekräftade att mangan närmar sig slutet.

                                        

Av Anna - 1 februari 2012 16:57

Det är onsdag idag och det betyder att det finns ingen 'Dagens Spotlight' idag ;3

DS blir tillbaka imorgon^^


       

                                                          Will be back tomorrow ;D

Av Anna - 1 februari 2012 16:30

I Europa och USA vill man ha raka och fina tänderna. Men det är inte samma sak i Japan. En ny trend finns i Japan, tjejerna vill ha krokiga tänder eftersom det anses vara attriaktivt. Looken kallas Yaeba och kvinnor betalar mycket för att få 'fang' effekten.  Michelle Phan, den kända makeup artisten sa en gång att män förädrar kvinnor med yeaba eftersom kvinnor är mer naturliga än dem med perfekta tänder och det gör yeaba kvinnor  mer sympatiska.

Yaeba tänder kan också uppstå naturligt och det händer om mjölktänder sitter kvar och vuxna tänder har börjat att växa eller om man har för liten mun

Japanska kändisar med yaeba:

                                                      Suzuki Airi  

                                            Suzuki Aya  



Tycker ni att yaeba är en fin trend,eller ska de tjejrna och kvinnorna ångra sig i framtiden?

Av Anna - 1 februari 2012 16:15

Ville visa bara min Sailor Moon raglan och plånbok tillsammans. De går så bra ihop men det är väl inget konstigt med tanken på att båda är ju SM grejer ;D Här får ni se hur stor egentligen är plånboken. 

Jag ska köpa en ny SM tee i slutet av Februari, jag ville köpa den innan men bestämmde mig att beställa raglanen eftersom den  tog slut första gången den kom ut efter en vecka D:


     

      Plånboken är som sagt köpt på ebay och raglan tee köpte jag från Hot topic förra månaden , båda två

                                                               är Hot Tpoic produkter.

                   

                                                                              ^^Måste ha! ;D

Av Anna - 1 februari 2012 15:34

Jag har just laggt till två länkar med svenska webbutiker med anime prylar. 

www.animemarket.se och www.okaeri.se

Båda två affärer har många coola saker och säljer Nendoroids och Figma figurer,dvds,cosplay,kläder med anime motiv osv :3 

Okaeri har även mode tidningar så ni som älskar japansk mode och mode tidningar kan väl kika där?

Animemarket skulle jag adda innan men jag glömde hela tiden och Okaeri hittade jag igår.


Båda två finns i mina  länkar^^

                                   

                                                                          Shopping >:D

Av Anna - 1 februari 2012 15:30

Jag har gjort en liten lista på mina favorita jpop låtar som jag aldrig tröttnar på^^


1. Namie Amuro- Break it och nästan alla andra låtar av Namie

2. Hatsune Miku - World is mine

3.Perfume- Polyrhythm

4.Panty & Stocking- Fly Away

5. Utada Hikaru- Automatic Part  II 

6.Perfume- Computer City

7.2PM- Take Off  (jag vet att 2PM killarna är inte från Japan men låten är ju på Japanska ;))

8. Aural Vampire- Economical Animal Superstar

9. Aural Vampire- Darkwave Surfer

10. Sweet Black- Lady Rise

                    


                                                Vilka är Era favorita Jpop eller Jrock låtar?

Av Anna - 1 februari 2012 13:00

Här kommer några kläder jag hittade i garderoben, de är inte många, jag hade flera kläder innan men jag slängde ut dem eftersom material var dåliga.  Jag måste också säga att de passar inte längre på eftersom sedan jag flyttade med min kille blev jag lite..ummm..mulligare som betyder att storlek xs/s är inte min storlek längre ^-^' Så jag ska inte visa upp dem på mig själv x3

 

                                       


Slipsen och benvärmarna är ViVis officiella produkter ;3

               

 Jag minns att jag funderade på att slänga den här gulliga kanin tröjan men jag tänker behålla den tills jag går      ner i vikt, den passar faktiskt fortfarande men inte som jag vill ;) Visst är den kawaii? xD

Tyvärr hittade jag inte mina gammla visual kei kläder, de är nog utslängda också ;/

Presentation


Tjabba!
Jag är Anna och jag är 27 år gammal.
Jag är både fru och en mamma till två småttningar. Visst låter det vardagligt, men jag har lite annorlunda intresse jämfört med andra kvinnor i min ålder. Jag är nämligen en stor Disney fantast och älskar all

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Chat

2012

Cuteki ecards

clock

playlist

Blogglista

Blogglista.se

Listan

Hittabloggen

Languages

Frossle

Frossle.com

Ovido - Quiz & Flashcards